Nizozemský malíř Aert de Gelder byl bezesporu jedním z nejtalentovanějších Rembrandtových studentů, od kterého navíc, podle tvrzení mnoha vědců, získal neomezený přístup k velkému množství cenzurovaných a tajných uměleckých děl a literatury z vatikánských tajných archivů. Mnozí věří, že právě proto tento obraz, stejně jako celá řada dalších jeho děl, odhaluje úlomky skrytého vědění. Křest Krista je z nich však nejpozoruhodnější.
Skutečně se jedná o UFO? Mnoho lidí věří, že objekt vyobrazený de Gelderem představuje „holubici“.
Bible cituje křest Krista takto:
Matouš 3:16
16 Jakmile byl Ježíš pokřtěn, vystoupil hned z vody a hle, otevřela se mu nebesa a spatřil Božího Ducha, jak sestupuje z nebe jako holubice a přichází na něj.
17 Vtom se z nebe ozval hlas: „Toto je můj milovaný Syn, kterého jsem si oblíbil.“
Tyto záhadné objekty lze však spatřit i v obrazech jiných malířů. Existuje řada starověkých uměleckých děl, která vyobrazují tajemné létající objekty, které se nepodobají ničemu, co v tomto historickém období existovalo. Zdá se, že UFO bylo zřejmě velmi populární – vyskytuje se v mnoha obrazech namalovaných v období renesance těsně před Velkou francouzskou revolucí, po které se náhle Vatikán začal cítit podobným uměním ohrožen a přistoupil k jeho cenzuře. Mnozí současní vědci rovněž věří, že se ve vatikánských tajných archivech skrývají další díla s podobnými výjevy.
Zamysleme se ale nad touto tajemnou malbou, která vznikla před staletími, před průmyslovou revolucí, před letadly a před moderní technologií. Co mohlo existovat v době, kdy Ježíš kráčel na zemi, vypadat jako obrovský talíř, létat a „střílet“ paprsky světla na zem? Řada lidí to vnímá tak, že de Gelder vyobrazil „Ducha Božího“ sestupujícího z nebes v podobě létajícího talíře, jako je známe dnes, a osvětlujícího Ježíše, který stojí na zemi pod tímto vznášejícím se objektem.
V moderních malbách je tento moment, popisován snad ve všech biblických příbězích o křtu jako sestup „Ducha Božího“ na Ježíše, vyobrazován jako holubice sestupující z nebes nad jeho hlavou.
Bibličtí vědci poukazují na skutečnost, že hebrejské slovo pro „holubici“ YVNH je až záhadně podobné hláskování slova YHVH, což v hebrejštině znamená „Bůh“. Hlavní rozdíl je v tomto přídě písmeno N (nun), které na rozdíl od všeobecného přesvědčení neznamená „pták“, ale spíše „okřídlený posel“.
Přestože mnozí stále o tomto obrazu a jeho významu pochybují, řada lidí věří, že de Gelder opravdu nenamaloval holubici, ale objekt ve tvaru talíře, jak se vznáší nad Ježíšem. (zdroj: ancient-code.com)
Buďte první kdo přidá komentář